ШІ, віртуальна реальність та інші інновації у світі fashion

Нещодавно штучний інтелект використовувався хіба що в серйозних дослідженнях і високотехнологічних виробництвах. Згодом технологія стала дешевшою і з’явилася в кожному iPhone, а креативні індустрії взяли її на озброєння. Мене звати Анна Романько, я стилістка і в цьому матеріалі ми розглянемо використання фешн-інновацій у світі моди. 

Приклад успішного застосування технології в цій сфері – проект Алехандро Джакометті з компанії EDITED, яка займається аналітикою для ритейлу. Під час експерименту він проводив розпізнавання тисяч зображень з подіумів весняного показу Лондонського тижня моди у 2017 році, що дозволило виділяти на фото зображення окремих деталей одягу.

Штучний інтелект має величезний потенціал у індустрії цифрової моди. Стрімкий розвиток ШІ у сфері digital fashion пов’язаний і з COVID-19. Для багатьох великих брендів пандемія стала поштовхом для розвитку у сфері віртуальної моди та застосування ІІ. Тенденція спостерігається навіть у люксових брендів, які прагнули та продовжують прагнути розвивати свій бренд у просторі віртуальної реальності.

 

Дизайн одягу

За допомогою ШІ можна створити цифрову 3D-модель одягу. Це дозволяє дизайнерам експериментувати із різними конструкціями без створення фізичного прототипу. Штучний інтелект – генератор картинок і, відповідно, ідей, якими може скористатися дизайнер. Також такий спосіб займає менше часу та позитивно впливає на екологію. Це стосується брендів, що розвиваються як виключно у digital fashion, так і брендів фізичного одягу.

Прогнозування тенденцій

Штучний інтелект здатний як аналізувати безліч даних, а й заповнювати прогалини. Він може вгадувати поведінку онлайн-користувачів, навіть якщо вони не давали згоди на відстеження за допомогою файлів cookie. Це означає, що модні бренди мають потужний інструмент для розуміння майбутніх тенденцій і потреб покупців, виходячи з зібраних даних.

Використовуючи інструменти на базі ШІ, модні бренди можуть підвищити якість обслуговування клієнтів та оптимізувати свою діяльність на всіх етапах роботи з клієнтами онлайн. Нейромережа може рекомендувати образи, адаптовані до унікального стилю та уподобань кожної людини.

Також обслуговування клієнтів відбувається за допомогою автоматичних чат-ботів.

 

Віртуальні примірювальні

ШІ надає можливості віртуальної примірки. ШІ може допомогти точно виміряти розмір та відповідним чином налаштувати цифрові моделі. Бренди можуть розмістити в магазинах AR-дзеркала, де відбуватиметься віртуальна примірка одягу, без використання роздягальні. Наприклад, таку технологію створила компанія ZERO10.

Це скорочує час та витрати, пов’язані з традиційними методами виробництва, і дозволяє клієнту отримати свій продукт точно за розміром.

 

Створення контенту

Щоб підвищити ефективність продажів через інтернет, бренди повинні інвестувати в цифровий продукт, а для цього необхідно виробляти величезну кількість контенту. ШІ дозволяє брендам створювати контент у промислових масштабах із дуже невеликими творчими групами, наприклад, створювати тексти описів нових колекцій та створювати рекомендації, які оновлюються у міру зміни асортименту. Так роблять на платформі DressX. ШІ тепер може створювати реалістичні фешн-фотографії. Deep Agency пропонує послуги віртуальної фотостудії із передовою технологією ШІ для професійних фотографій. Віртуальним моделям можна вказувати позу та дії, а також налаштовувати інші параметри фотографії.

 

Метавсесвіт

Цифровий одяг знайшов широке застосування у метавсесвітах. У свою чергу, в ці віртуальні світи для певних завдань вже інтегрований штучний інтелект, а сфера подальшого застосування неймовірно велика: від покращення візуальної якості digital-одягу до більш захоплюючого процесу взаємодії з цифровими луками.

 

Метавсесвіт вже зараз стає новим місцем для продажу реального та цифрового одягу, а організація показів мод, як, наприклад, у Decentraland, лише підігріває інтерес до індустрії digital fashion.

Журнал Vogue, звичайно, як завжди, попереду всієї планети. Італійський підрозділ для травневого номера задіяв ШІ у створенні знімків. Замість художників, саме у роботі з декораціями, вдалися до генератору зображень DALL-E2.

У статті стверджується що:

«У майбутньому ми бачитимемо дедалі більше зображень створених з допомогою ШІ. Але прагнення фотосесій з реальними об’єктами, тлом і моделями в плоті не зменшиться».

Дуже комфортна і заспокійлива думка. Тільки правда така, що деякі креативники та художники вже втратили роботу через те, що їхні роботодавці вдалися до технології

Що ще на нас чекає?

Мінуси ШІ

New York Times опублікувала матеріал із Geoffrey Hinton, піонером у галузі Штучного Інтелекту, якого нерідко називають «Хрещеним батьком ШІ». Нещодавно він пішов з Google, і б’є на сполох з приводу швидкого і неконтрольованого прогресу технології.

Його коментарі пролунали через місяць після того, як понад 1000 дослідників, лідерів області та інших осіб опублікували відкритий лист із закликом призупинити розробку ШІ, щоб запровадити протоколи безпеки. Їхні побоювання полягають у тому, що ШІ, якщо його не розвивати відповідально, може мати катастрофічні наслідки для людства, аж до можливості того, що надрозумні комп’ютери можуть узяти гору.

Модні побоювання не такі масштабні, але від цього не безпідставні чи погані. Ось, наприклад, перша AI Fashion Week у Нью-Йорку викликала занепокоєння, що технологія може знищити людську творчість, швидко і ефективно крадуться ідеї дизайнерів, на чиїх роботах навчаються інструменти генеративного ШІ. Так само як і інші представники креативних професій можуть залишитися без роботи

Я не проповідуватиму повстання машин.

АЛЕ

Як мінімум, ми втрачаємо навички. Знижується здатність до запам’ятовування, концентрації, словникового запасу. До речі, це почалося ще в той момент, коли в наше життя увійшли персональні комп’ютери і тим більше смартфони, і відпала необхідність пам’ятати великий обсяг інформації. Чим далі, тим складніше для деяких навіть прочитати довгий текст, не кажучи вже про те, щоб написати його.

Давайте споживати будь що дозовано, без шкоди для людства.