LifeStyle, Дозвілля, Інтервʼю, Особистості

АЛЬОНА БОГДАНОВА: Коли навчання перетворюється в хобі

Англійська мова завжди вважалася однією з найважливіших мов у сучасному світі. Для багатьох вона стала ключем до нових  можливостей, розширення горизонтів і спілкування з людьми з різних країн. Сьогодні ми маємо унікальну нагоду поспілкуватися з Альоною Богдановою, засновницею марафонів по вивченню англійської мови. Отже, дізнаємося більше про її інноваційний підхід до цієї справи.

– ЯК АНГЛІЙСЬКА З’ЯВИЛАСЬ У ВАШОМУ ЖИТТІ?  

– В школі мені дуже важко давалося вивчення іноземних мов. Мій клас був одним із лідерів саме з цього предмету, всі вільно говорили англійською, а я мовчала та не розуміла, що зі мною не так. Я ходила до репетиторів, на курси, але ніякого ефекту не було. При цьому всі інші дисципліни давалися мені дуже легко.

Історія з англійською повторилась і в університеті. Граматику я знала добре, а говорити не могла. Але я дуже хотіла вільно розмовляти англійською, тому знов пішла на курси вже з носіями мови, щоб зануритися в англомовне середовище. Там хочеш не хочеш, а якось висловлювати думки потрібно. На цьому етапі я зрозуміла, що бар’єр наче подоланий, але проблеми із розумінням англомовних відео та запам’ятовуванням слів залишилися.

Відтоді я почала шукати власний шлях самодопомоги.  Відео, що мене цікавили, дивилася тільки англійською. Спочатку було важко, бо я занадто концентрувалася на думці, що багато чого не розумію. Нарешті поставила собі питання, чи дійсно я майже нічого не розумію? А може, все ж таки щось із побаченого здатна передати своїми словами? Так! Відповідь самій собі виявилася позитивною!

Саме в цей радісний момент я усвідомила, що перфекціонізм ‒ зло, і треба його негайно позбутися. З того часу все стало на свої місця. Я почала жити мовою, а не вчити її. Неважливо, скільки нових слів я сьогодні вивчила. Головне, що не зупиняюсь.

Щодня я наповнювалася новими словами та виразами. В переписці сама із собою використовувала ці слова. Потім почала записувати себе на відео, бо писати, читати та слухати ‒ це одне, а вміти розмовляти, презентувати щось англійською ‒ зовсім інше. Найголовніше, що я таким чином наче грала з мовою. Навчання перетворилося в хобі.

Коли я досягла вищого рівня, друзі просили розповісти, як я це зробила. Мені було дуже радісно ділитися з ними. Одного разу почула, що роблю це так легко, що вже час викладати. Тоді я ще не знала, що  хобі перетвориться у викладання, але й сама вже відчувала, що це дійсно моє. Отже, почала працювати з дітьми, підлітками, дорослими. Класи організувала за своїм методом, тобто таким чином, що ми не вчились, а жили англійською мовою, грали нею.

Все наше життя ‒ це гра! Коли граєш ‒ тобі цікаво, коли цікаво ‒ все дається легко й хочеться продовжувати. Мій метод спрацьовував абсолютно на всіх. 

Запитів на викладання з кожним роком з’являлося все більше, і я вже не могла охопити всіх. Але хотіла, щоб кожна людина, яка вважала, що в неї нема таланту, гарної пам’яті і вже запізно вивчати мову, також змогла на моєму прикладі це зробити. Ніхто не вірив, що я ніколи не мала таланту до вивчення іноземних мов. Так народився марафон, через який я передаю власну методику вивчення англійської легко та на автоматі. Ми не зациклюємося на помилках, а радіємо маленьким, але щоденним крокам. Це стало моєю місією ‒ навчити людей оволодівати мовою самостійно.

 

– ХТО БЕРЕ УЧАСТЬ У ВАШИХ МАРАФОНАХ? 

– В моїх марафонах можуть брати участь підлітки та дорослі, які:

  •       мають шкільний рівень знання англійської мови (А2), тобто щось вже знають, але заговорити ніяк не можуть;
  •       хочуть навчитися розуміти відео англійською та легко сприймати мову на слух;
  •       відчувають себе невпевнено або взагалі вже відкинули ідею вивчити мову, бо багато разів починали та поставили на собі хрест.

 Не думайте, що для вивчення англійської обов’язково треба мати талант та дуже хорошу пам’ять. Насправді це міф. Вивчати мови може кожен.

Зараз вже нікого не здивує знання англійської. Людина має знати мінімум дві іноземні мови, щоб бути в тренді. Англійська ‒ це вже як щось звичайне, і якщо людина її не знає, на неї дивляться косо. Думаю, не треба розповідати, чому знання іноземної мови ‒ це престижно. Ми живемо в сучасному світі і розуміємо, що без володіння англійською обмежуємо самі себе у розвитку, чим би не займалися. Будь-який бізнес, будь-яке навчання базуються на знанні іноземної мови. Більше мов знаємо ‒ більше дверей перед нами відкрито. Навіть звичайний офіціант, який володіє іноземною мовою, має великі шанси отримати більш престижну позицію у порівнянні із колегою без таких знань.

– ЯКІ МЕТОДИ ТА ПІДХОДИ ВИ ВИКОРИСТОВУЄТЕ, ЩОБ ЗРОБИТИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ МАРАФОНІВ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ БІЛЬШ ЗАХОПЛИВИМ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНИМ?

– Я вже 10 років навчаю своїх студентів за власною методикою на базі матеріалів Кембриджського університету. Марафони ‒ проєкт, створений мною не так давно. Але він вже допоміг учасникам зрозуміти, яким шляхом треба йти, щоб досягти легкості у спілкуванні та розумінні мови на слух. Головне в цьому те, що учасники тепер можуть вивчати мову не на курсах або з репетиторами, а просто користуючись нею щодня. Вони набули звичку жити іноземною мовою так само, як і рідною, завдяки чому постійно покращують свої знання. Декому після завершення марафону все ж таки хочеться мати наставника на перший час. Я стаю для них таким наставником, підказую, мотивую, допоки вони не відчують, що вже можуть самі.

Найголовніше ‒ це легке вивчення на базі відеоматеріалів, які цікавлять кожного. Саме такі відеоматеріали я використовую в марафонах. Далі марафонці вже за аналогією обирають власний цікавий контент, але тільки англійською. Ціль моїх марафонів ‒ передати власний досвід та власний метод. В результаті людина створює свій англомовний простір, в якому живе та покращує навички.

 

– В ЧОМУ ПЕРЕВАГА УЧАСТІ У ВАШИХ МАРАФОНАХ? 

– Деякі студенти так занурюються в англійську мову, що після марафону починаюсь вести англійською свої професійні блоги, що значно розширює їх аудиторію. Так, один із студентів почав вести свої івенти англійською. Саме ця тема була найактуальнішою для нього, тому після марафону він взяв за правило читати статті та слухати подкасти за своєю темою тільки англійською. Наповнившись потрібною лексикою,  почав працювати англійською. Саме такий результат мотивує мене ще більше розширювати свою діяльність. 

 

– ПОДІЛІТЬСЯ ПЛАНАМИ І МРІЯМИ ЩОДО МАЙБУТНЬОГО РОЗВИТКУ МАРАФОНІВ. ЯКІ НОВІ ІНІЦІАТИВИ ВИ РОЗГЛЯДАЄТЕ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ?

– В моїх планах ‒ створити марафон для батьків, які хочуть бачити свою дитину білінгвальною, тобто вільно розмовляючою рідною та іноземною мовами. Я знаю, як це зробити, бо маю досвід із власною дитиною.

Вам також має сподобатись...